Innehåller annonslänkar
God morgon. Idag vaknade vi upp till en gråmulen dag. Det känn om hösten är på väg. Men vilken fantastisk sommar vi ändå har haft. Nu är det onsdag och även kallad lille lördag så varför inte passa på att laga en fantastiskt god pastarätt med smakrika köttbullar. En riktig Lady och Lufsen rätt, men inte med tomatsås utan i en fantastiskt god ostsås.
Följ mig gärna på Instagram veronicas_mat



Köttbullar i ostsås
6 port linguine
800G köttfärs
2 dl mjölk
1 dl ströbröd
1 gul lök
1 ägg
2 dl riven parmesan
½ kruka persilja
Salt och peppar
Smör
Sås
5 dl grädde
1 dl vit vin
2 dl riven parmesan el annan smakrik ost
1 msk kalvfond
Lite pastavatten
Salt och peppar
Persilja
Gör så här:
Koka pastan enligt förpackningen och spara lite pastavatten.
Blanda ströbröd, mjölk, salt, peppar och ägg i en bunke och låt svälla i några minuter. Finhacka löken och stek den mjuk i smör.
Blanda ner färsen, löken, parmesan och finhackad persilja.
Rulla till bollar och stek dem i smör. Tillsätt vitvin och puttra i 2-3 minuter häll på grädden, fonden och den rivna osten. Låt sjuda i 5 minuter smaka av med salt och peppar. Späd ev. med pastavatten. Garnera med persilja och servera med pastan.


